La política no és un concepte abstracte. La política no es fa amb idees etèries, ni amb banderes, ni parlant de perills inexistents. Per a Compromís, la política són persones intentant gestionar els problemes d’altres persones. Per això estem tan orgullosos dels noms propis que este mes podem relacionar amb la crònica del nostre grup municipal.

Ferran Daròs, en primer lloc, ha sigut molt actiu en un mes en què la sostenibilitat i l’agricultura han sigut el centre de l’activitat local. D’un costat, perquè, tal com es va prometre durant la campanya electoral, s’han iniciat els tràmits per a la introducció del cinqué contenidor, el marró, aquell que haurà d’acumular el rebuig orgànic i que ens ajudarà a ser més sostenibles com a societat. S’està començant a negociar amb els responsables de l’empresa de recollida per a encetar un procés participatiu en què tots, empresa, veïns i ajuntament direm la nostra sobre com s’ha d’implantar el nou contenidor. Tot això en un mes en què l’oratge ens ha recordat la necessitat de prendre’ns seriosament el canvi climàtic i no buscar excuses a l’hora d’introduir canvis en les nostres rutines.

Precisament l’emergència climàtica i la necessitat d’un canvi de model de consum va ser el centre d’interés de la Vaga Mundial pel Clima, que es va celebrar el passat 27 de setembre i a la qual vam recolzar tant des de l’ajuntament (amb la moció de diferents entitats ecologistes que vam aprovar) com al carrer (donant suport massiu a esta mobilització per part de nombrosos membre de Compromís per la Vall). En este mateix sentit, la Regidoria de Sostenibilitat que dirigix Fernando Daròs, es va implicar de manera activa en la Setmana de la Mobilitat, amb propostes com la Green City, una passejada nocturna per conéixer els arbres més emblemàtics de la nostra ciutat i posar-los així en valor.

Per últim, i convençuts que l’agricultura és sostenibilitat, hem fet costat de manera ferma la Unió de Llauradors en l’organització de la Jornada sobre cultiu de l’alvocat. Es tractava de recolzar el nostre camp, que fa tots els esforços per adaptar-se a les noves exigències de modernitat i demanda del mercat.

MARZÀ I NOMDEDÉU

Setembre és el mes de tornar al col·le i el curs comença a la Vall, com ja és costum, amb les Jornades “Fem escola, fem ciutat”, que enguany van portar fins a la Vall el conseller de Compromís Vicent Marzà. A banda de les activitats oficials, Marzà es va reunir amb el nostre col·lectiu per conéixer l’estat de la nostra localitat i els detalls d’un curs escolar que s’enceta amb quasi 4500 alumnes en l’escola pública que, tal com és norma des de l’existència del Botànic, comptaran amb menys alumnes per classe, més professorat i la disponibilitat d’un banc de llibres gratuït.

També vam rebre la visita del Secretari Autonòmic d’Ocupació, Enric Nomdedéu, que es va reunir amb nosaltres per repassar l’actualitat vallera i enorgullir-se que la nostra localitat és una de les que més beneficiada s’ha vist els últims anys per l’ajuda del Labora (antic Servef) en l’aportació de recursos per al foment del treball: T’Avalem, EMPUJU…

PEDRO I PABLO

I també este mes, malauradament, hem sabut que la incapacitat de diàleg ens portarà a unes eleccions en les quals Compromís partix amb dos premisses bàsiques: la primera, que davant els visionaris que esperen una alta abstenció, lluitarem perquè cap vot d’esquerres es quede a casa. La segona, fer una gran plataforma electoral que partisca de tres conceptes bàsics: “escoltar, parlar, pactar”, i per això impulsarem, amb Més País, una gran plataforma de partits per a canviar-ho tot, com sempre, des de les persones.