El portaveu del nou govern de la Vall, Jordi Julià (Compromís per la Vall), va voler fer una primera valoració de la seua primera setmana a l’Ajuntament. El regidor serà el responsable de les àrees de Sostenibilitat, Esports, Turisme i Joventut. El nomenament es va fer ahir dijous al Butlletí Oficial de la Província de Castelló. En esta setmana, els integrants del nou govern han realitzat una ronda de trobades amb treballadors de les diferents àrees de gestió del consistori i han tingut els seus primers contactes.

 

El regidor de Compromís qualifica la setmana com a intensa: “Hem trobat moltes esperances dipositades en el nou projecte. El nostre missatge de fer les coses amb sentit comú, de gestionar amb trellat, ha calat en la gent i per això sabem que l’exigència serà màxima. De fet, en una setmana a l’ajuntament, i sense estar encara nomenats, són molts els sectors i les persones que ens han demanat cita per traslladar-nos idees, per mostrar-nos les seues inquietuds. A la gent se li ha obert una finestra per on entra una nova llum”.

 

Pel que fa a l’estat en què s’han trobat el consistori, el segon tinent alcalde ha lamentat l’actuació dels últims mesos per part del govern de Clavell. Segons Julià, la sensació és que el final de la gestió popular van ser un intent a la desesperada d’aconseguir vots d’on fóra. “Ho déiem en campanya i s’ha confirmat: els Chiringuitos de Pepe, les alçades de carrer, ens anaven a eixir caríssims. Eren intents a la desesperada. Hi haurà temps per explicar a la gent el que es va fer durant este període. Quan es faça un estudi en profunditat, ja valorarem el que hi havia als calaixos”.

 

De tota manera, el regidor de Compromís no es va voler allargar en estes qüestions: “Si el PP espera que juguem a l’herència rebuda, pot esperar assegut. Ara cal posar-se a treballar, perquè a la gent que ho passa malament no li serviran les excuses”. Julià va voler ser prudent quant a les seues apreciacions i intentà donar un toc d’optimisme: “no volem fer un balanç només a partir de les primeres impressions, però és obvi que moltes coses es poden millorar. La paraula clau és optimitzar: els recursos, les persones… Només així la Vall s’assemblarà al poble que volem”.

 

Compromís per la Vall valora su primera semana en el Ayuntamiento

 

El portavoz del nuevo gobierno de la Vall, Jordi Julià (Compromís per la Vall), quiso hacer una primera valoración de su primera semana en el Ayuntamiento. El regidor será el responsable de las áreas de Sostenibilidad, Deportes, Turismo y Juventud. El nombramiento se hizo ayer jueves en el Boletín Oficial de la Provincia de Castellón. En esta semana, los integrantes del nuevo gobierno han realizado una ronda de encuentros con trabajadores de las diferentes áreas de gestión del consistorio y han tenido sus primeros contactos.

 

El concejal de Compromís califica la semana como intensa: “Hemos encontrado muchas esperanzas depositadas en el nuevo proyecto. Nuestro mensaje de hacer las cosas con sentido común, de gestionar con cordura, ha calado en la gente y por eso sabemos que la exigencia será máxima. De hecho, en una semana en el Ayuntamiento, y sin estar todavía nombrados, son muchos los sectores y las personas que nos han pedido cita para trasladarnos ideas, para mostrarnos sus inquietudes. A la gente se le ha abierto una ventana por donde entra una nueva luz”.

 

En cuanto al estado en que se han encontrado el consistorio, el segundo teniente alcalde lamentó la actuación de los últimos meses por parte del gobierno de Clavell. Según Julià, la sensación es que la parte final de la gestión popular fue un intento a la desesperada de conseguir votos de donde fuera. “Lo decíamos en campaña y se ha confirmado: los Chiringuitos de Pepe, los levantamientos de calles, nos iban a salir carísimos. Eran intentos a la desesperada. Habrá tiempo para explicar a la gente lo que se hizo durante este periodo. Cuando se haga un estudio en profundidad, ya valoraremos lo que encontramos en los cajones”.

 

De todos modos, el concejal de Compromís no quiso alargarse en estas cuestiones: “Si el PP espera que juguemos a la herencia recibida, puede esperar sentado. Ahora hay que ponerse a trabajar, porque a la gente que lo pasa mal no le servirán las excusas”. Julià quiso ser prudente en cuanto a sus apreciaciones e intentó dar un toque de optimismo: “no queremos hacer un balance sólo a partir de las primeras impresiones, pero es obvio que muchas cosas se pueden mejorar. La palabra clave es optimizar: los recursos, las personas… Sólo así la Vall se parecerá al pueblo que queremos”.