La Vall d’Uixó. 9 d’abril de 2015.

jordicartell2015Jordi Julià, candidat de Compromís a l’alcaldia de la Vall, ha demanat una millor gestió i aprofitament de la bassa del riu Belcaire. Després de reunir-se amb diversos representants del món de l’agricultura, Compromís ha volgut fer seues les propostes de la gent del camp, sector que sempre ha defensat quan altres opcions polítiques sacrifiquen la nostra agricultura amb les seues votacions a Madrid o a Brussel·les contra els interessos valencians.

Julià ha afirmat que “hem tingut uns dies de pluges molt necessàries però no s’ha aprofitat per a omplir la bassa. Les comportes de la bassa van tancar-se quan encara plovia, i just quan baixava aigua transparent, sense terra. De fet, bona part de l’aigua que ha entrat ha sigut fangosa i no clara com ha baixat dies després. Els motius que s’han donat als agricultors i regants com a justificant per no haver omplit més la bassa és que no es disposava del “Pla d’Omplit” aprovat pel Ministeri. Si esta bassa estiguera plena podria regar amb aigua de bona qualitat i sense salinitat quasi la meitat dels conreus de la Vall”.

Des de Compromís han volgut reclamar un millor ús de la bassa que segons Julià necessita “ampliar la boca de col·lecta. És massa xicoteta per a una bassa que s’ompli amb unes poques pluges torrencials. Quan baixa el riu cal aprofitar el màxim volum d’aigua possible. L’altra necessitat és fer servir la bassa com a centre neuràlgic que permeta la interconnexió entre les diferents zones i pous de regadius del nostre poble que encara no estan connectats entre si”.

BocaBassa AiguaFangosa

Compromís pide mejor gestión de la balsa del Belcaire

La Vall d’Uixó. 9 de abril de 2015.

Jordi Julià, candidato de Compromís a la alcaldía de la Vall, ha pedido una mejor gestión y aprovechamiento de la balsa del río Belcaire. Después de reunirse con varios representantes del mundo de la agricultura, Compromís ha querido hacer suyas las propuestas de la gente del campo, sector que siempre ha defendido cuando otras opciones políticas sacrifican nuestra agricultura con sus votaciones en Madrid o en Bruselas contra los intereses valencianos.

Julià ha afirmado que “hemos tenido unos días de lluvias muy necesarias pero no se ha aprovechado para llenar la balsa. Las compuertas de la balsa se cerraron cuando todavía llovía, y justo cuando bajaba agua transparente, sin tierra. De hecho, buena parte del agua que ha entrado ha sido con barro y no clara cómo ha bajado días después. Los motivos que se han dado a los agricultores y regantes como justificante por no haber llenado más la balsa es que no se disponía del “Plan de Llenado” aprobado por el Ministerio. Si esta balsa estuviera llena podría regar con agua de buena calidad y sin salinidad casi la mitad de los cultivos de la Vall”.

Desde Compromís han querido reclamar un mejor uso de la balsa que según Julià necesita “ampliar la boca de colecta. Es demasiado pequeña para una balsa que se llene con unas pocas lluvias torrenciales. Cuando baja el río hay que aprovechar el máximo volumen de agua posible. La otra necesidad es usar la balsa como centro neurálgico que permita la interconexión entre las diferentes zonas y pozos de regadíos de nuestro pueblo que aún no están conectados entre sí”.