VALENCIÀ

tornaasomriurejordiEm diuen Jordi Julià Garcia, i vaig nàixer el 1985. Des de fa quatre anys visc amb la meua parella, Marta, al Grup la Unió. He viscut a la Vall tota la meua vida, mon pare és Vicente, el pintor, i a la meua família per part paterna és coneguda com la del “Gràcio”. Ma mare, Marina, és d’Algímia, però duu ja més anys vivint ací que allí, és una vallera més. Tinc dos germans, Vicente “Xulí” i Marino “Mino”, que és el pare dels meus dos nebots, Marc i Àlex. A banda, per part de Marta he ampliat la meua família amb aquella onada de treballadors i treballadores vinguts del sud en la postguerra i que han fet gran el nostre poble, persones meravelloses que tinc la sort de tindre a prop.

Després d’acabar l’institut vaig estudiar a la facultat de filologia de la Universitat de València. Acabada la carrera vaig començar a treballar al sector privat i des de fa uns mesos treballe en el sector públic. Mentre estudiava vaig continuar formant-me, fent un màster en Comunicació Intercultural a la UJI. Treballe com a professor d’ensenyament secundari i a part he fet alguns xicotets estudis lingüístics, centrats en el meu poble i en algun cas publicats per l’Acadèmia Valenciana de la Llengua.

Políticament he sigut des de sempre un jove compromés. Duc anant a mobilitzacions des que tenia 15 anys i sempre he estat en l’onda dels valors del valencianisme i l’esquerra. A la Plataforma la Vall per la Pau vaig començar un activisme que ha continuat al Casal Jaume I, a sindicats universitaris i ara a Compromís i l’Intersindical Valenciana. A més, sóc un enamorat de la muntanya, siga les del nostre terme i Serra d’Espadà o siguen els Pirineus, i sempre que trobe un moment m’agrada eixir a gaudir d’ella. En qüestions d’oci i temps lliure forme part d’un club de muntanya local i també participe en les festes del meu barri i en les Penyes.

Sóc una persona, pel que em diuen, bastant tranquil·la, dialogant i oberta. Crec que estes qualitats són necessàries per a representar a un poble, i per això he decidit presentar-me a alcalde. Als meus 29 anys he viscut la situació actual d’explotació laboral de la meua generació, així com haver d’anar-me’n lluny de casa i del meu poble a guanyar-me les garrofes. Per això crec que tinc un bagatge personal i unes experiències vitals que em van a ajudar a donar-li un toc més humà al nostre ajuntament. Sé què està passant la gent i per això vull ajudar-la. I crec que quan ú governa l’ajuntament ha de ser obert i no sectari, oberts a tots i totes, governar d’una manera distinta al que estem acostumats a la Vall.

És per això que et demane que confies en mi i en els meus companys i companyes de Compromís per la Vall. Perquè representem el canvi fet des de l’estima a la nostra terra i gent, lluny de l’odi. Perquè no som un partit-TV fet del no-res i ple de trepes i rebotats d’altres partits. Perquè no sols canviem alguna cara, presentem una alternativa nova que allà on governa (per exemple, a Betxí) està tenint una gestió municipal fantàstica i portant superàvit als ajuntaments. Perquè som la tercera força política valenciana i al contrari que tots els nostres rivals no tenim cap imputat.

Confia en mi i en Compromís per a canviar les coses. Potser posem algun dia la pota, però mai posarem la mà. El canvi comença el 24 de maig.

CASTELLANO
Me llamo Jordi Julià Garcia, y nací el 1985. Desde hace cuatro años vivo con mi pareja, Marta, al Grupo la Unión. He vivido en la Vall toda mi vida, mi padre es Vicente, el pintor, y a mi familia por parte paterna es conocida como la del “Gràcio”. Mi madre, Marina, es de Algímia, pero lleva ya más años viviendo aquí que allí, es una vallera más. Tengo dos hermanos, Vicente “Xulí” y Marino “Mino”, que es el padre de mis dos sobrinos, Marc y Àlex. A parte, por parte de Marta he ampliado mi familia con aquella oleada de trabajadores y trabajadoras venidos del sur en la posguerra y que han hecho grande nuestro pueblo, personas maravillosas que tengo la suerte de tener cerca.

Después de acabar el instituto estudié en la facultad de filología de la Universitat de València. Acabada la carrera empecé a trabajar al sector privado y desde hace unos meses trabajo en el sector público. Mientras estudiaba continué formándome, haciendo un máster en Comunicación Intercultural en la UJI. Trabajo como profesor de enseñanza secundaria y aparte he hecho algunos pequeños estudios lingüísticos, centrados en mi pueblo y en algún caso publicados por la Academia Valenciana de la Lengua.

Políticamente he sido desde siempre un joven comprometido. Llevo yendo a movilizaciones desde que tenía 15 años y siempre he estado con los valores del valencianismo y la izquierda. A la Plataforma la Vall per la Pau empecé un activismo que ha continuado en el Casal Jaume I, en sindicatos universitarios y ahora en Compromís y la Intersindical Valenciana. Además, soy un enamorado de la montaña, sea las de nuestro término y Sierra de Espadán o sean los Pirineos, y siempre que encuentro un momento me gusta salir a disfrutar de ella. En cuestiones de ocio y tiempo libre formo parte de un club de montaña local y también participo en las fiestas de mi barrio y en las Peñas.

Soy una persona, por el que me dicen, bastante tranquila, dialogante y abierta. Creo que estas calidades son necesarias para representar en un pueblo, y por eso he decidido presentarme a alcalde. A mis 29 años he vivido la situación actual de explotación laboral de mi generación, así como tener que irme lejos de casa y de mi pueblo a ganarme la vida. Por eso creo que tengo un bagaje personal y unas experiencias vitales que me van a ayudar a darle un toque más humano a nuestro ayuntamiento. Sé qué está pasando la gente y por eso quiero ayudarla. Y creo que cuando uno gobierna el ayuntamiento tiene que ser abierto y no sectario, abierto a todos y todas, gobernar de una manera distinta a lo que estamos acostumbrados en el Valle.

Es por eso que te pido que confíes en mí y en mis compañeros y compañeras de Compromís per la Vall. Porque representamos el cambio hecho desde el aprecio a nuestra tierra y gente, lejos del odio. Porque no somos un partido-TV hecho de la nada y pleno de trepas y rebotados otros partidos. Porque no sólo cambiamos alguna cara, presentamos una alternativa nueva que allá donde gobierna (por ejemplo, en Betxí) está teniendo una gestión municipal fantástica y trayendo superávit a los ayuntamientos. Porque somos la tercera fuerza política valenciana y al contrario que todos nuestros rivales no tenemos ningún imputado.

Confía en mí y en Compromís para cambiar las cosas. Quizás metemos algún día la pata, pero nunca pondremos la mano. El cambio empieza el 24 de mayo.