VeroCompromisCompromís per la Vall va avançant els aspectes claus del seu pla per a la localitat. En este cas, va ser Verònica Micó, responsable de l’àrea d’educació, la que va fer un repàs a com veuen des de Compromís l’estat de l’ensenyament públic a la Vall: “Ens trobem en una localitat que destaca per la qualitat del que passa dins dels seus centres, a pesar dels intents decidits del PP per fer veure que tot és un desori”.

Micó va fer un repàs a tots els nivells educatius per comparar la situació actual a la que vol impulsar Compromís per la Vall. “Ara mateix, les places per a escola infantil són vergonyosament menors a la demanda que existix: si el Sagrat Cor acull cada any entre dos-centes i tres-centes sol·licituds, les places ofertades no arriben mai ni al 50%”.

Pel que fa a infantil i primària, la representant valencianista va catalogar de despropòsit la manera d’aplicar el districte únic. “Pares que tenen un centre davant de casa han de marxar a l’altra punta del poble, es comencen a crear guetos, els centres no estan convençuts de tindre línies d’infantil assegurades. ¿Algú dubta que no és tot un pla premeditat per desprestigiar el sector públic?”.

Pel que fa a secundària, Micó ha alçat la veu contra el “solar de la vergonya” en referència a  l’esplanada que va allotjar l’Honori Garcia. “El que passa dins de l’Honori és magnífic: els professors mantenen uns resultats capdavanters dins les proves PAU a nivell provincial; els seus cicles formatius encadenen un premi darrere d’un altre; s’organitzen les xarrades TEDxlaVall… i tot això en les condicions que ja sabem”.

Per tot això, Verònica Micó anuncia un programa electoral amb una potent càrrega educativa en defensa de l’ensenyament públic. “Les ajudes han de garantir la inserció de tots els vallers, però també han d’arribar a eixos pares que treballen i que no reben mai cap benefici ni de beques ni d’ajudes, a pesar de no viure en l’abundància”.

Compromís per la Vall quiere que los cuatro próximos años impulsen la educación pública en la Vall

Compromís per la Vall va avanzando los aspectos claves de su plan para la localidad. En este caso, fue Verónica Micó, responsable del área de educación, la que hizo un repaso a cómo ven desde Compromís el estado de la educación pública en la Vall: “Nos encontramos en una localidad que destaca por la calidad de lo que ocurre dentro de sus centros, a pesar de los intentos decididos del PP para hacer ver que todo es un caos “.

Micó hizo un repaso a todos los niveles educativos para comparar la situación actual a la que quiere impulsar Compromís per la Vall: “Ahora mismo, las plazas para escuela infantil son vergonzosamente menores a la demanda que existe: si el Sagrado Corazón acoge cada año entre doscientas y trescientas solicitudes, las plazas no llegan nunca ni al 50%”.

En cuanto a infantil y primaria, la representante valencianista catalogó de despropósito la manera de aplicar el distrito único. “Padres que tienen un centro delante de casa tienen que irsela otra punta del pueblo, se empiezan a crear guetos, los centros no están convencidos de tener líneas de infantil aseguradas. ¿Alguien duda de que no es todo un plan premeditado para desprestigiar el sector público? “.

En cuanto a secundaria, Micó ha alzado la voz contra el “solar de la vergüenza” en referencia a la explanada que alojó el Honori Garcia. “Lo que pasa dentro del Honori es magnífico: los profesores mantienen unos resultados excelentes dentro de las pruebas PAU a nivel provincial; sus ciclos formativos encadenan un premio tras otro; se organizan las charlas TEDxlaVall … y todo ello en las condiciones que ya sabemos “.

Por eso, Verónica Micó anuncia un programa electoral con una potente carga educativa en defensa de la enseñanza pública. “Las ayudas deben garantizar la inserción de todos los valleros, pero también tienen que llegar a esos padres que trabajan y que no reciben ningún beneficio ni de becas ni de ayudas, a pesar de no vivir en la abundancia”.