La Vall d’Uixó. 17 de març de 2015.

jordicartell2015Jordi Julià, candidat de Compromís a l’alcaldia de la Vall, s’ha compromés hui a portar a terme una sèrie d’actuacions a les muntanyes de la Vall quan es conforme el nou govern, plural i de canvi, al maig. Després d’anys de poc pressupost a nivell local i autonòmic la Vall ha pagat un car preu, per això des de la formació de l’esquerra valenciana es considera clau abordar la situació difícil de les nostres muntanyes i ajudar a la seua conservació.

El candidat de Compromís ha anunciat que “el nou govern de la Vall lluitarà per conservar els nostres boscos i muntanyes front als diferents problemes que els afecten amb un pla de xoc. Es netejaran els boscos al llindar del nucli urbà, de manera que siga més difícil que es produisquen incendis com el que va patir el bosc de darrere Texas fa un any i fa un mes. Són zones que tenen molt de trànsit humà amb persones caminant o passejant animals i que a l’estar tan plenes d’arbustos i herbes baixes seques representen un perill. És una animalada gastar-se més de 900.000 euros en un parc com acaba d’anunciar el Partit Popular quan arreglant la muntanya que toca el poble tens un parc a un cost molt inferior”.

Des de Compromís per la Vall s’han anunciat també “mesures per a evitar que les plagues com les processonàries o el tomicus acaben amb els pins del nostre poble. Les processonàries són un perill per a la salut de les persones i els animals de companyia, a més d’acabar amb els nostres arbres. Cal actuar contra eixa plaga i la del tomicus. No voldríem que ara que les faldes de Pipa tornen a estar cobertes de pins estos moriren per falta de prevenció”. Julià ha reclamat la importància turística que tindre les muntanyes cuidades suposa: “la Vall és la capital valenciana de les curses de muntanya i hem d’aprofitar eixe reclam a nivell turístic, i això passa per cuidar les nostres muntanyes”.

La darrera proposta presentada per Jordi Julià s’ha centrat en Sumet: “es va cometre un atemptat paisatgístic i ambiental a Sumet i cal solucionar-ho en la mesura d’allò possible. Des de Compromís ens comprometem a obrir de nou la pista que partix de davant l’ambulatori nou i va cap a Sumet. Esta pista haguera facilitat el treball dels bombers este estiu durant l’incendi d’Aigualit d’haver estat oberta. L’adequarem al pas per a que els nombrosos caminants i ciclistes que visiten la zona no tinguen perill de trencar-se una cama amb els forats de les clavegueres i per a que siga accessible de nou amb cotxe. A més arreglarem tota la zona que llinda amb la carretera de Fondeguilla i que ara està plena de tanques que resulten un perill per vianants i ciclistes”.

Compromís cuidará las montañas de la Vall

La Vall d’Uixó. 17 de marzo de 2015.

Jordi Julià, candidato de Compromís a la alcaldía de la Vall, se ha comprometido hoy a llevar a cabo una serie de actuaciones a las montañas de la Vall cuando se conforme el nuevo gobierno, plural y de cambio, en mayo. Después de años de poco presupuesto a nivel local y autonómico la Vall ha pagado un alto precio, por eso desde la formación de la izquierda valenciana se considera clave abordar la situación difícil de nuestras montañas y ayudar a su conservación.

El candidato de Compromís ha anunciado que “el nuevo gobierno de la Vall luchará para conservar nuestros bosques y montañas frente a los diferentes problemas que los afectan con un plan de choque. Se limpiarán los bosques al lindar del casco urbano, de forma que sea más difícil que se produzcan incendios como el que sufrió el bosque de detrás de Texas hace un año y hace un mes. Son zonas que tienen mucho tránsito humano con personas andando o paseando animales y que al estar tan llenas de arbustos y hierbas bajas secas representan un peligro. Es una animalada gastarse más de 900.000 euros en un parque como acaba de anunciar el Partido Popular cuando arreglando la montaña que toca el pueblo tienes un parque a un coste muy inferior”.

Desde Compromís por la Vall se han anunciado también “medidas para evitar que las plagas como las procesonarias o el tomicus acaben con los pinos de nuestro pueblo. Las procesonarias son un peligro para la salud de las personas y los animales de compañía, además de acabar con nuestros árboles. Hay que actuar contra esa plaga y la del tomicus. No querríamos que ahora que las faldas de Pipa vuelven a estar cubiertas de pinos estos mueran por falta de prevención”. Julià ha reclamado la importancia turística que tener las montañas cuidadas supone: “la Vall es la capital valenciana de las carreras de montaña y tenemos que aprovechar ese reclamo a nivel turístico, y esto pasa para cuidar nuestras montañas”.

La última propuesta presentada por Jordi Julià se ha centrado en Sumet: “se cometió un atentado paisajístico y ambiental en Sumet y hay que solucionarlo en la medida de aquello posible. Desde Compromís nos comprometemos a abrir de nuevo la pista que parte de ante el ambulatorio nuevo y va hacia Sumet. Esta pista hubiera facilitado el trabajo de los bomberos este verano durante el incendio de Aigualit de haber sido abierta. Lo adecuaremos al paso para que los numerosos caminantes y ciclistas que visitan la zona no sufran peligro de romperse una pierna con los agujeros de las cloacas y para que sea accesible de nuevo en coche. Además arreglaremos toda la zona que linda con la carretera de Fondeguilla y que ahora está llena de vallas que resultan un peligro por peatones y ciclistas”.