Ferran Daròs, secretari d’organització de Compromís per la Vall, no ha tardat a respondre les declaracions que Alberto Sanfélix va fer el passat cap de setmana en premsa. El passat mes d’octubre, Compromís va registrar una proposta per potenciar el préstec interbibliotecari de la Biblioteca Municipal, un servei que altres poblacions dels voltant presten amb assiduïtat. La sol·licitud va ser ben rebuda per l’alcalde Òscar Clavell, que va dir que li pareixia interessant i fins i tot va animar a Sanfélix, durant el transcurs del plenari, a prendre’n nota.

Ara, uns mesos després, Sanfélix acusa Compromís de no saber que el préstec interbibliotecari està en marxa, quan ell mateix en desconeixia l’existència a l’octubre. El pitjor de tot, afirma Ferran Daròs, de Compromís, és que el mateix personal de la biblioteca assegura que es tracta d’un servei possible, però per al qual no existeix una partida pressupostària consistent, com la que tenen les biblioteques d’Almassora o Vila-real, on poden realitzar fins a 4 o 5 préstecs setmanals.

El secretari d’organització de Compromís relaciona esta ficada de pota amb la manera de funcionar del PP de la Vall. “Quan no saben què traure, quan no tenen cap barana per a inaugurar, tiren fem en la direcció que se’ls ocorre. I a Compromís, tots sabem per què, li tenen unes ganes especials. De fet, en la mateixa compareixença es van barrejar biblioteques, senyes d’identitat i falles. I si cola, cola”.

Daròs va anar més enllà: “Es podria saber la veritat si els plens es gravaren íntegrament. Tot això passa perquè la nostra proposta va ser presentada durant el torn de precs i preguntes del plenari d’octubre, moment en el qual les càmeres ja no graven. Com que està prohibit prendre imatges per part del públic, Sanfélix vol ara, quasi cinc mesos després, embolicar als vallers i dir-los, a dos mesos de les eleccions, que el préstec interbibliotecari sí que funciona correctament. Animem als vallers que acudisquen a demanar alguna novel·la que no estiga en dipòsit a vore quina és la contestació”.

En relació a la pregunta de Sanfélix, que demanava on estava fa quatre anys el seu portaveu, Daròs ha sigut contundent: “Al mateix lloc que jo i que tots els nostres: treballant i fent propostes sistemàticament rebutjades pel PP, parlant amb les persones, i no esperant que vinguen a la nostra seu. No tots tenim familiars regidors per a col·locar-nos ni aspirem a enxufar-nos a l’IVAJ ni a altres institucions públiques”.

FernandoCompromis

Compromís per la Vall pilla a Alberto Sanfélix en un renuncio

Ferran Daròs, secretario de organización de Compromís per la Vall, no ha tardado en responder a las declaraciones que Alberto Sanfélix hizo el pasado fin de semana en prensa. El pasado mes de octubre, Compromís registró una propuesta para potenciar el préstamo interbibliotecario de la Biblioteca Municipal, un servicio que otras poblaciones de alrededor prestan con asiduidad. La solicitud fue bien recibida por el alcalde Óscar Clavell, que dijo que le parecía interesante e incluso animó a Sanfélix, durante el transcurso del plenario, a tomar nota.

Ahora, unos meses después, Sanfélix acusa a Compromís de no saber que el préstamo interbibliotecario está en marcha, cuando él mismo desconocía la existencia en octubre. Lo peor de todo, afirma Ferran Daròs, de Compromís, es que el mismo personal de la biblioteca asegura que se trata de un servicio posible, pero para el que no existe una partida presupuestaria consistente, como la que tienen las bibliotecas de Almassora o Vila-real, donde pueden realizar hasta 4 o 5 préstamos semanales.

El secretario de organización de Compromís relaciona esta metida de pata con la forma de funcionar del PP de la Vall. “Cuando no saben qué sacar, cuando no tienen barandillas para inaugurar, tiran basura en la dirección que se les ocurre. Y a Compromís, todos sabemos por qué, le tienen unas ganas especiales. De hecho, en la misma comparecencia se mezclaron bibliotecas, señas de identidad y fallas. Y si cuela, cuela “.

Daròs fue más allá: “Se podría saber la verdad si los plenos se grabaran íntegramente. Todo esto ocurre porque nuestra propuesta fue presentada durante el turno de ruegos y preguntas del pleno de octubre, momento en el que las cámaras ya no graban. Como está prohibido tomar imágenes por parte del público, Sanfélix quiere ahora, casi cinco meses después, liar a los valleros y decirles, a dos meses de las elecciones, que el préstamo interbibliotecario sí funciona correctamente. Animamos a los valleros a que acudan a pedir alguna novela que no esté en depósito a ver cuál es la contestación”.

En relación a la pregunta de Sanfélix, que preguntaba dónde estaba hace cuatro años su portavoz, Daròs ha sido contundente: “Trabajando y haciendo propuestas, sistemáticamente rechazadas por el PP, hablando con las personas, y no esperando que acudan a nuestra sede. No todos tenemos familiares concejales para colocarnos ni aspiramos a enchufarnos al IVAJ o a otras instituciones públicas”.