La Vall d’Uixó. 20 de gener de 2015.

El portaveu local de Compromís per la Vall, Jordi Julià, ha lamentat que en els vuit anys de govern local del Partit Popular no s’haja dignificat i aprofitat el patrimoni arqueològic de la Vall. “Durant el govern del Partit Popular hem vist passar el tren d’aprofitar les restes arqueològiques per atraure turisme al nostre poble. En canvi, hem vist passar, i deixar de passar, un trenet que no tenia impacte econòmic en els comerços del poble”.

En opinió del col·lectiu local de l’esquerra valenciana, és lamentable que no s’aprofiten i es dignifiquen els nombrosos jaciments que hi ha al poble de la Vall d’Uixó. Julià ha manifestat que “com a tall d’exemple, no estan ben senyalitzades ni s’aprofiten en absolut les restes d’Orlell, l’espasa que es trobà allà continua alIMG_3937 museu de Borriana i el poblat ibèric de Sant Josep oferix un recorregut pobre i amb brutícia per baix de la passarel·la”. En la mateixa situació es troben les tombes visigodes del període tardo-romà de la Vall, les quals va demanar protegir Compromís a Corts Valencianes al 2011. El portaveu de Compromís ha indicat que “han passat ja tres anys des que demanàrem al Govern Valencià la protecció d’estes tombes, i res s’ha fet. Estan plenes de merdes de gos i de botelles de vidre. No costa tant posar una barana que deixe vore les restes i que evite que estiguen exposades a patir desperfectes”.

IMG_3938Des de Compromís per la Vall han volgut manifestar que un dels objectius del govern del canvi al maig ha de ser cuidar el nostre patrimoni a la vegada que s’utilitza per atraure un turisme, l’interessat en les restes arqueològiques, cada vegada més important i que pot deixar diners als comerços del nostre poble.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Compromís denuncia que no se ha hecho nada para proteger el patrimonio de la Vall y explotarlo

La Vall d’Uixó. 20 de enero de 2015.


El portavoz local de Compromís per la Vall, Jordi Julià, ha lamentado que en los ocho años de gobierno local del Partido Popular no se haya dignificado y aprovechado el patrimonio arqueológico de la Vall. “Durante el gobierno del Partido Popular hemos visto pasar el tren de aprovechar los restos arqueológicos para atraer turismo a nuestro pueblo. En cambio, hemos visto pasar, y dejar de pasar, un trenecito que no tenía impacto económico en los comercios del pueblo”.IMG_3940

En opinión del colectivo local de la izquierda valenciana, es lamentable que no se aprovechen y se dignifiquen los numerosos yacimientos que hay en el pueblo de la Vall d’Uixó. Julià ha manifestado que “como ejemplo, no están muy señalizados ni se aprovechan en absoluto los restos de Orlell, la espada que se encontró allá continúa al museo de Borriana y el poblado ibérico de Sant Josep ofrece un recorrido pobre y con suciedad bajo de la pasarela”. En la misma situación se encuentran las tumbas visigodas del periodo tardo-romano de la Vall, las cuales pidió proteger Compromís a Cortes Valencianas al 2011. El portavoz de Compromís ha indicado que “han pasado ya tres años desde que pedimos en el Gobierno Valenciano la protección de estas tumbas, y nada se ha hecho. Están llenas de mierdas de perro y de botellas de vidrio. No cuesta tanto poner una barandilla que deje ver los restos y que evite que estén expuestas a sufrir desperfectos”.

Desde Compromís per la Vall han querido manifestar que uno de los objetivos del gobierno del cambio en mayo tiene que ser cuidar nuestro patrimonio a la vez que se utiliza para atraer un turismo, el interesado en los restos arqueológicos, cada vez más importante y que puede dejar dinero a los comercios de nuestro pueblo.IMG_3943