La Vall d’Uixó. 3 de desembre de 2014.

El portaveu local de Compromís per la Vall, Jordi Julià, ha manifestat que per mitjà del síndic de Compromís Enric Morera s’ha presentat una esmena als pressupostos 2015 de la Generalitat Valenciana per incloure la creació d’un quart IES a la Vall d’Uixó, a la zona de Carbonaire-Toledo. Convé recordar que el govern local del Partit Popular pretén cedir terrenys públics a una empresa privada per tal que edifique un institut privat-concertat, les despeses del qual en manteniment i personal correran a càrrec de les arques públiques a pesar d’escollir el seu personal de manera privada i sense garanties, obrint la porta a l’enxufisme.

Julià ha afirmat que “les ràtios en què es troben els professors a les aules valencianes impedixen que puguen treballar de manera eficient a les aules. A més, a la Vall existix un altre problema, i és que molts xiquets han de recórrer mig poble per a anar a classe, i no és una distància xicoteta”. En opinió de la formació de l’esquerra valenciana, “la solució no passa per donar el que és de tots a uns pocs i pagar el jornal a gent triada a dit entre tots. El que cal és dotar de recursos als professionals de l’ensenyament públic i dotar d’un equipament educatiu a una zona que no en compta amb cap”.

Des de Compromís per la Vall han lamentat que l’Ajuntament es vanaglorie d’invertir molt en educació mentre els alumnes de l’Honori Garcia porten 1500 dies entre llandes i els del Botànic Cavanilles patixen els riscos d’un sistema elèctric obsolet i la immundícia d’uns desaigües que contínuament donen problemes mentre que l’edifici mostra signes evidents de deteriorament estructural. Jordi Julià ha finalitzat: “Compromís sempre ha estat i estarà al costat de l’educació pública. No podem permetre un institut privat totalment pagat per diners públics. Si l’hem de pagar, que siga públic. I que estiga en una zona que ho necessita. Al final pareix que qui no té ofici ni benefici està buscant un lloc on col·locar-se quan el pròxim mes de maig passe a l’oposició. Qui vulga una empresa privada que compre el terreny i pague els jornals, com s’ha fet tota la vida”.

Compromís pide a Cortes Valencianas la creación del 4t instituto público a la Vall

La Vall d’Uixó. 3 de diciembre de 2014.

El portavoz local de Compromís per la Vall, Jordi Julià, ha manifestado que a través del síndico de Compromís Enric Morera se ha presentado una enmienda a los presupuestos 2015 de la Generalitat Valenciana para incluir la creación de un cuarto IES en la Vall d’Uixó, en la zona de Carbonaire-Toledo. Conviene recordar que el gobierno local del Partido Popular pretende ceder terrenos públicos a una empresa privada para que edifico un instituto privado-concertado, los gastos del cual en mantenimiento y personal correrán a cargo de las arcas públicas a pesar de escoger su personal de manera privada y sin garantías, abriendo la puerta al enchufismo.

Julià ha afirmado que “las ratios en que se encuentran los profesores en las aulas valencianas impiden que puedan trabajar de manera eficiente a las aulas. Además, en la Vall existe otro problema, y es que muchos niños tienen que recorrer medio pueblo para ir a clase, y no es una distancia pequeña”. En opinión de la formación de la izquierda valenciana, “la solución no pasa por dar lo que es de todos a unos pocos y pagar el jornal a gente elegida a dedo entre todos. Lo que hace falta es dotar de recursos a los profesionales de la enseñanza pública y dotar de un equipamiento educativo a una zona que no cuenta con ninguno”.

Desde Compromís per la Vall han lamentado que el Ayuntamiento se vanaglorie de invertir mucho en educación mientras los alumnos del Honori Garcia llevan 1500 días entre latas y los del Botànic Cavanilles sufren los riesgos de un sistema eléctrico obsoleto y la inmundicia de unos desagües que continuamente dan problemas mientras que el edificio muestra signos evidentes de deterioro estructural. Jordi Julià ha finalizado: “Compromís siempre ha estado y estará junto a la educación pública. No podemos permitir un instituto privado totalmente pagado por dinero público. Si lo tenemos que pagar, que sea público. Y que esté en una zona que lo necesita. Al final parece que quien no tiene oficio ni beneficio está buscando un lugar donde colocarse cuando el próximo mes de mayo pase a la oposición. Quién quiera una empresa privada que compre el terreno y pague los jornales, como se ha hecho toda la vida”.