polifuncionalLa proposta del PP de la Vall de privatitzar la gestió del Polifuncional ha despertat el recel de la societat vallera. Compromís per la Vall ha alçat la seua veu contra el plec de condicions que externalitzarà la gestió de l’auditori. La proposta presentada al plenari de novembre ha provocat una airada reacció per part de diferents sectors socials i culturals,  que la coalició valencianista ha vehiculat en els darrers dies.

Per a la Compromís, la privatització de la gestió és innecessària. Els tècnics locals poden encarregar-se d’aquesta tasca. Per al portaveu de la formació, Jordi Julià, “Elena Vicente-Ruiz desinforma cada vegada que parla del Polifuncional. Si el que vol és dotar el centre de tècnics en sonorització i serveis (inexistents a l’ajuntament) hi ha prou amb una externalització de personal, com es fa a Castelló o Sagunt. No cal oferir la gestió cultural a una empresa externa”.

La coalició ha consultat diversos especialistes del sector que asseguren que els 350.000€ que destinarà l’Ajuntament per a l’empresa gestionadora són insuficients per a una programació digna. La quantitat sembla que donarà per a pagar la llum, el personal tècnic i el subministrament, però un auditori no serveix de res si no se’l dota d’un contingut digne.

De fet, Julià pensa que “el Polifuncional (o l’auditori, que és el que és en realitat), és una creïlla calenta per al PP. S’acosten eleccions i els populars no es poden permetre una altra obra a mitges, com l’hospital o l’Honori”. Amb aquesta decisió, Clavell es lleva les puces de damunt i, quan siga evident que el contingut cultural no justifica la despesa pública, sempre podrà dir allò de “nosaltres no som els responsables dels continguts”.

Compromís adverteix que no permetran una altra martingala de les típiques del PP. A aquestes altures, no es pot acceptar que la gestió acabe en mans d’una “empresa amiga”. Si ja l’obra pot paréixer un capritx típic de l’època de la bombolla, aquest moviment sembla una autèntica burla als vallers.

Según Compromís, la externalización del Polifuncional hace ese olor de “chanchullo” que rodea siempre al PP

La propuesta del PP de la Vall d’Uixó de privatizar la gestión del Polifuncional ha despertado el recelo de la sociedad vallera. Compromís per la Vall ha alzado su voz contra el pliego de condiciones que externalizará la gestión del auditorio. La propuesta presentada en el  plenario de noviembre ha provocado una airada reacción por parte de diferentes sectores sociales y culturales, que la coalición valencianista ha vehiculado en los últimos días.

Para Compromís, la privatización de la gestión es innecesaria. Los técnicos locales pueden encargarse de esta tarea. Para el portavoz de la formación, Jordi Julià, “Elena Vicente-Ruiz desinforma cada vez que habla del Polifuncional. Si lo que quiere es dotar al centro de técnicos en sonorización y servicios (inexistentes en el ayuntamiento) basta con una externalización de personal, como se hace en Castellón o Sagunto. No es necesario ofrecer la gestión cultural a una empresa externa “

La coalición ha consultado varios especialistas del sector que aseguran que los  350.000 € que destinará el Ayuntamiento para la empresa gestionadora son insuficientes para una programación digna. La cantidad parece que dará para pagar la luz, el personal técnico y el suministro, pero un auditorio no sirve de nada si no se le dota de un contenido digno.

De hecho, Julià piensa que “el Polifuncional (o el auditorio, que es lo que es en realidad), es una patata caliente para el PP. Se acercan elecciones y los populares no pueden permitirse otra obra a medias, como el hospital o el Honori “. Con esta decisión, Clavell se quita las pulgas de encima y, cuando sea evidente que el contenido cultural no justifica el gasto público, siempre podrá decir aquello de “nosotros no somos los responsables de los contenidos”.

Compromís advierte que no permitirán otra triquiñuela de las típicas del PP. A estas alturas, no se puede aceptar que la gestión termine en manos de una “empresa amiga”. Si ya la obra puede parecer un capricho típico de la época de la burbuja, este movimiento parece una auténtica burla a los valleros.