El diputat de Compromís Josep Maria Pañella ha tornat a portar el nom de la Vall a les Corts Valencianes. Si la setmana passada Compromís preguntava perquè els centres educatius de l’Assumpció i l’Honori Garcia no estaven encara operatius (ni s’havien començat les obres) quan el PP havia promés que estarien llestos pel curs 14/15, ara Pañella demanava informació i transparència sobre l’incendi de la Vall.

Compromís ha demanat que s’aclarisca quina és l’hora segons els tècnics en què començà el foc, a quina hora es reberen els primers avisos al 112 i quan van arribar els primers mitjans terrestres i aeris. Cal recordar que atès que brigades i bombers han patit un gran número de retallades molts dels mitjans arribaren després de controlar primer l’incendi que estava tenint lloc més al nord, a la Serra d’Irta. Pañella ha demanat també que el poble de la Vall puga saber a quina hora es trobaren ja sobre el terreny tots els efectius que feren falta per controlar l’incendi.

Per altra banda el grup de Compromís a les Corts Valencianes ha demanat l’informe de Conselleria sobre els focs. Des de la secció local el portaveu Jordi Julià ha lamentat la situació i ha recordat que en diverses ocasions, la darrera el 12 de juny, Compromís per la Vall ha demanat que es cuidaren les nostres muntanyes davant un estiu que es preveia dur per la poca aigua que ha caigut en tot l’any. “Per més paraules boniques d’alguns que no han xafat mai el terme, tota la iniciativa per netejar les muntanyes, arreglar fonts o paratges ha vingut de part de persones individuals o col·lectius no governamentals” ha manifestat el portaveu.

COMPROMÍS PIDE A LAS CORTES QUE SE HAGA PÚBLICA TODA LA INFORMACIÓN SOBRE EL INCENDIO DE LA VALL

El diputado de Compromís Josep Maria Pañella ha vuelto a traer el nombre de la Vall a las Cortes Valencianas. Si la semana pasada Compromís preguntaba porque los centros educativos de la Assumpció y el Honori García no estaban todavía operativos (ni se habían empezado las obras) cuando el PP había prometido que estarían listos por el curso 14/15, ahora Pañella pedía información y transparencia sobre el incendio dla Vall.

Compromís ha pedido que se aclare cuál es la hora según los técnicos en que empezó el fuego, a qué hora se recibieron los primeros avisos al 112 y cuando llegaron los primeros medios terrestres y aéreos. Hay que recordar que ya que brigadas y bomberos han sufrido un gran número de recortes muchos de los medios llegaron después de controlar primero el incendio que estaba teniendo lugar más al norte, a la Sierra de Irta. Pañella ha pedido también que el pueblo de la Vall pueda saber a qué hora se encontraban ya sobre el terreno todos los efectivos que hicieron falta para controlar el incendio.

Por otro lado el grupo de Compromís a las Cortes Valencianas ha pedido el informe de Conselleria sobre el fuego. Desde la sección local el portavoz Jordi Julià ha lamentado la situación y ha recordado que en varias ocasiones, la última el 12 de junio, Compromís per la Vall ha pedido que se cuidaran nuestras montañas ante un verano que se preveía duro por la poca agua que ha caído en todo el año. “Por más palabras bonitas de algunos que no han pisado nunca el término, toda la iniciativa para limpiar las montañas, arreglar fuentes o parajes ha venido de parte de personas individuales o colectivos no gubernamentales” ha manifestado el portavoz.