Compromís vol manifestar el seu total suport al poble de la Vall d’Uixó en els moments tan durs que està vivint ara, compartint la seua tristesa per l’horror que han patit unes muntanyes que signifiquen tant per tanta gent i que estimen tantes persones.

Des de Coalició Compromís Josep Maria Pañella, diputat a les Corts Valencianes per Castelló, ha volgut assenyalar que la realitat dels incendis està intrínsecament lligada a les decisions que es prenen des de la Generalitat Valenciana i les diputacions. “Estem patint durant una sèrie d’anys un seguit d’incendis forestals recurrents i de mida preocupant. Estos incendis no es poden combatre amb tota l’eficiència necessària, ja que des de fa uns anys que les Brigades Rurals d’Emergència han vist reduïda a zero l’ajuda que arribava en forma de reforços estivals i fa anys que no es convoquen places per a formar part dels diferents cossos de bombers”.

Per altra banda el portaveu local de Compromís per la Vall, Jordi Julià, ha afirmat que des de la coalició ja es va demanar fa uns mesos que l’ajuntament destinara recursos a contractar aturats que feren tasques de neteja dels boscos i prevenció d’incendis”. De fet, Compromís per la Vall demanà de nou mitjançant una instància a l’ajuntament molt recentment que s’activés la prevenció d’incendis. El portaveu local ha volgut afegir que “l’empastre realitzat a la zona de Sumet, una urbanització fantasma que va destruir mitja muntanya i que està tancada al pas, autoritzada quan era alcaldessa l’alctual consellera, ha provocat que l’accés dels cossos d’emergència a la zona afectada per les flames fóra més difícil.

Era un accés per bona pista i ràpid que ha estat destruït per la voràgine constructora del Partit Popular. Els cossos d’emergència han hagut d’accedir per un altre camí, en terme de Fondeguilla, més estret i de més difícil accés”.

Compromís demana que la desgràcia patida per la Vall no quede en l’oblit, i que s’ajude al repoblament de les nostres muntanyes i a recuperar els seus cultius als diferents agricultors i propietaris afectats pel foc.

PAÑELLA INCENDI LA VALL

COMPROMÍS YA HABÍA ADVERTIDO QUE HABÍA QUE PREVENIR LOS INCENDIOS.

Compromís quiere manifestar su total apoyo al pueblo de la Vall d’Uixó en los momentos tan duros que está viviendo ahora, compartiendo su tristeza por el horror que han sufrido unas montañas que significan tanto por tanta gente y que quieren tantas personas.

Desde Coalició Compromís Josep Maria Pañella, diputado a las Cortes Valencianas por Castelló, ha querido señalar que la realidad de los incendios está intrínsecamente ligada a las decisiones que se toman desde la Generalitat Valenciana y las diputaciones. “Estamos sufriendo durante una serie de años una serie de incendios forestales recurrentes y de tamaño preocupante. Estos incendios no se pueden combatir con toda la eficiencia necesaria, ya que desde hace unos años que las Brigadas Rurales de Emergencia han visto reducida a cero la ayuda que llegaba en forma de refuerzos estivales y hace años que no se convocan plazas para formar parte de los diferentes
cuerpos de bomberos”.

Por otro lado el portavoz local de Compromís per la Vall, Jordi Julià, ha afirmado que desde la coalición ya se pidió hace unos meses que el ayuntamiento destinara recursos a contratar parados que hicieron tareas de limpieza de los bosques y prevención de incendios”. De hecho, Compromís per la Vall pidió de nuevo mediante una instancia al ayuntamiento muy recientemente que se activara la prevención de incendios. El portavoz local ha querido añadir que “el empastre realizado en la zona de Sumet, una urbanización fantasma que destruyó media montaña y que está cerrada al paso, aprovada durante la etapa como alcaldesa de la actual consellera, ha provocado que el acceso de los cuerpos de emergencia a la zona afectada por las llamas fuera más difícil. Era un acceso por buena pista y rápido que ha sido destruido por la vorágine constructora del Partido Popular. Los cuerpos de emergencia han tenido que acceder por otro camino, en término de Alfondeguilla, más estrecho y de más difícil acceso”.

Compromís pide que la desgracia sufrida por la Vall no quedo en el olvido, y que se ayude a la reforestación de nuestras montañas y a recuperar sus cultivos a los diferentes agricultores y propietarios afectados por el fuego.