COMPROMÍS PER LA VALL PROPOSA CONTRACTAR ATURATS PER A PREVINDRE INCENDIS

Davant dels incendis que porten anys afectant al terme de la Vall i dels que ja hem patit enguany des de Compromís per la Vall es demana a l’Ajuntament que es treballe a nivell local per tal de previndre estes desgràcies que destruïxen el nostre patrimoni natural i fan mal a allò que tant estima el nostre poble, les seues muntanyes.

Recentment un incendi localitzat en la zona de Garrut, darrere mateix del nucli urbà en la zona de la Cova, ha deixat a la vista un abocador descontrolat on els vidres trencats, que poden provocar incendis de manera espontània dies de sol, eren molt abundants. El portaveu local de Compromís per la Vall, Jordi Julià, ha demanat solucions al govern local davant d’esta situació contractant aturats del poble de manera clara i sense favoritismes. “El govern del poble hauria de contractar gent que no té faena i que esta gent es dedicara a netejar el terme, així aconseguiríem donar un respir a molta gent que porta mesos sense ingressos i està passant-ho mal al mateix temps que ajudaríem a les nostres muntanyes en un estiu que serà molt dur”. El portaveu de Compromís ha lamentat la falta de protecció de les nostres terres ja que “ha sigut un any de molt poca pluja i la muntanya està groga. Com no hi ha pastura els matolls estan alts i si se prenen el foc s’escampa ràpidament”. A més, des de Compromís han recordat que des de fa anys el govern popular valencià ha prescindit de l’ampliació de personal estival de les Brigades d’Emergència, una decisió que ha coincidit amb alguns dels incendis més devastadors que els valencians hem patit els darrers anys.

Julià considera que “ja que el govern valencià no treballa en este aspecte ni dedica diners als cossos autonòmics de bombers perquè ha de mantindre la xarxa clientelar d’”enxufats” a l’administració pública, el govern local hauria de suplir esta falta de previsió en la lluita contra el foc. I quina millor manera que ajudar a vallers i valleres que ho estan molt mal sense faena i ingressos? L’ajuntament ha de fer un esforç. Menys fotos jugant i més compromís per les persones que ho estan passant mal. La gent no menja paraules ni bones intencions, necessita recursos”.


——————————————

COMPROMÍS PER LA VALL PROPONE CONTRATAR PARADOS PARA PREVENIR INCENDIOS

Ante los incendios que llevan años afectando al término de la Vall y los que ya hemos sufrido este año desde Compromís per la Vall se pide en el Ayuntamiento que se trabaje a nivel local para prevenir estas desgracias que destruyen nuestro patrimonio natural y hacen daño a aquello que tanto quiere nuestro pueblo, sus montañas.

Recientemente un incendio localizado en la zona de Garrut, detrás mismo del casco urbano en la zona de la Cova, ha dejado a la vista un vertedero descontrolado donde los cristales rotos, que pueden provocar incendios de manera espontánea en días de sol, eran muy abundantes. El portavoz local de Compromís per la Vall, Jordi Julià, ha pedido soluciones al gobierno local ante esta situación contratando parados del pueblo de manera clara y sin favoritismos. “El gobierno del pueblo tendría que contratar gente que no tiene trabajo y que esta gente se dedicara a limpiar el término, así conseguiríamos dar un respiro a mucha gente que lleva meses sin ingresos y está pasándolo mal al mismo tiempo que ayudaríamos en nuestras montañas en un verano que será muy complicado”. El portavoz de Compromís ha lamentado la falta de protección de nuestras tierras ya que “ha sido un año de muy poca lluvia y la montaña está amarilla. Cómo no hay pasturas los matorrales están altos y si se prenden el fuego se esparcirá rápidamente”. Además, desde Compromís han recordado que desde hace años el gobierno popular valenciano ha prescindido de la ampliación de personal estival de las Brigadas de Emergencia, una decisión que ha coincidido con algunos de los incendios más devastadores que los valencianos hemos sufrido los últimos años.

Julià considera que “puesto que el gobierno valenciano no trabaja en este aspecto ni dedica dinero a los cuerpos autonómicos de bomberos porque tiene que mantener la red clientelar de enchufados a la administración pública, el gobierno local tendría que suplir esta falta de previsión en la lucha contra el fuego. ¿Y qué mejor manera que ayudar a valleros y valleras que lo están pasando muy mal sin trabajo e ingresos? El ayuntamiento tiene que hacer un esfuerzo. Menos fotos jugando y más compromiso por las personas que lo están pasando mal. La gente no come palabras ni buenas intenciones, necesita recursos”.