Compromís per la Vall, mitjançant el diputat autonòmic Josep Maria Pañella, ha demanat a la consellera d’educació María José Català que responga a una sèrie de demandes sobre la necessitat de tancar unitats a les escoles valleres Rosario Pérez i Blasco Ibáñez.

En concret, Compromís ha demanat a les Corts Valencianes que la consellera explique si s’ha consensuat amb els diferents agents educatius el tancament d’estes línies així com que clarifique si els motius reals del tancament de línies correspon a una baixada de matriculacions o a un nou criteri pedagògic. “Igual ara resulta que les classes amb 35 alumnes són la millor manera per aprendre” ha afirmat el portaveu local de Compromís per la Vall, Jordi Julià, qui opina que “la davallada de qualitat de l’ensenyament públic correspon a una estratègia premeditada per part del PP per afeblir l’ensenyament públic i afavorir l’ensenyament privat pagat amb diners públics”. Julià afirma que “quan el PP parla d’ensenyament privat es refereix a un ensenyament de gestió privada però que és pagat amb diners de tots. Per entendre’s, és com si una persona s’obrira un negoci local i els empleats cobraren el sou provinent del govern. Així, l’amo de l’empresa pot contractar a qui ell vulga sense cap procés de selecció i eixa persona, vaja bé o mal el negoci, cobra de la Generalitat”. Compromís ha exigit també a la consellera que indique si s’ha estudiat la repercussió que tindrà la retallada en els centres, a quant de personal afecta i quines noves ràtios presentaran les aules.

Des de la coalició Julià ha manifestat que espera que la consellera responga “de manera individualitzada i estudiant el cas, no com sol fer el PP, que sol contestar a totes les preguntes que li fem sobre la Vall amb un copia i pega genèric” i és que segons el portaveu local “els ciutadans de la Vall mereixen millor tracte i respecte”. Cal assenyalar que Compromís celebrarà el proper dissabte 26 d’abril una Jornada per l’Educació Pública a la Plaça del Parc, on hi haurà diverses activitats adreçades pels més xicotets (castells, conta-contes, tallers…) i una taula redona per l’educació.

COMPROMÍS PER LA VALL CUESTIONA A LAS CORTS VALENCIANES LAS ELIMINACIONES DE LÍNEAS A LAS ESCUELAS ROSARIO PÉREZ Y BLASCO IBÁÑEZ

Compromís per la Vall, mediante el diputado autonómico Josep Maria Pañella, ha pedido a la consellera de educación María José Català que responda a una serie de demandas sobre la necesidad de cerrar unidades a las escuelas valleras Rosario Pérez y Blasco Ibáñez.

En concreto, Compromís ha pedido a las Corts Valencianes que la consellera explique si se ha consensuado con los diferentes agentes educativos el cierre de estas líneas así como que clarifique si los motivos reales del cierre de líneas corresponden a una bajada de matriculaciones o a un nuevo criterio pedagógico. “Igual ahora resulta que las clases con 35 alumnos son la mejor manera para aprender” ha afirmado el portavoz local de Compromís per la Vall, Jordi Julià, quien opina que “la bajada de calidad de la enseñanza pública corresponde a una estrategia premeditada por parte del PP para debilitar la enseñanza pública y favorecer la enseñanza privada pagada con dinero público”. Julià afirma que “cuando el PP habla de enseñanza privada se refiere a una enseñanza de gestión privada pero que es pagada con dinero de todos. Para entenderse, es como si una persona se abriera un negocio local y los empleados cobraran el sueldo proveniente del gobierno. Así, el dueño de la empresa puede contratar a quien él quiera sin ningún proceso de selección y esa persona, vaya bien o mal el negocio, cobra de la Generalitat”. Compromís ha exigido también a la consellera que indique si se ha estudiado la repercusión que tendrá el recorte en los centros, a cuánto personal afecta y qué nuevas ratios presentarán las aulas.

Desde la coalición Julià ha manifestado que espera que la consellera responda “de manera individualizada y estudiando el caso, no como suele hacer el PP, que suele contestar en todas las preguntas que le hacemos sobre la Vall con un copia y pega genérico” y es que según el portavoz local “los ciudadanos de la Vall merecen mejor trato y respeto”. Desde Compromís se ha manifestado que el próximo sábado 26 de abril se celebrará en la Plaza del Parque una Jornada por la Educación Pública, donde habrá varias actividades dirigidas a los más pequeños (castillos, cuentacuentos, talleres…) y una mesa redonda por la educación.