La formació valencianista recolza la convocatòria que des dels sectors educatius de la Vall protestarà front a la LOMQE el proper dijous a les 18:00. La LOMQE és una passa enrere en el sistema educatiu, farà més difícil l’accés, ja difícil ara mateix, de les persones més desfavorides a l’ensenyament.

Segons Compromís la nova llei d’educació augmentarà les desigualtats socials, ja que si ara ja és difícil per una família qualsevol fer front a les despeses que genera la universitat o un cicle formatiu encara ho serà més amb la nova llei. “A la Vall la convocatòria té encara un motiu més per tirar endavant” ha manifestat Jordi Julià, portaveu de Compromís per la Vall, “eixe motiu és que el regal a entitats privades de terrenys públics que es farà amb el centre concertat que es projecta”. Segons Julià el Partit Popular “mentix descaradament” ja que “no es pot dir que hi ha una demanda social de concertats, els xiquets de la Vall que van fora a estudiar van a escoles monolingües en anglés, religioses o fins i tot a algunes que exclouen l’ensenyament religiós”, així “no serviria per a res, si el centre de la Vall fóra religiós molta gent continuarà enviant els seus fills fora a un col·legi anglés, i viceversa”.

A més, en opinió de Compromís el regal d’uns terrenys públics a una entitat privada, que triarà el personal pagat íntegrament per la Generalitat Valenciana sense cap supervisió pública, és un greuge als ciutadans que tiren endavant els seus negocis privats sense ajuda de cap tipus. Compromís ha manifestat que anul·larà els concerts de 75 anys que proposa el Partit Popular quan acabe la legislatura actual, atés que són contraris a les lleis estatals i autonòmiques que regixen els concerts que es renoven cada cinc anys.