El col·lectiu local de Compromís en la Vall d’Uixó ha reclamat, fent-se ressó d’una demanda de bona part de la societat vallera, que l’Ajuntament pose a disposició dels veïns parcel·les per tal de treballar el seu propi hort urbà. “La situació dels antics terrenys de Vixama és ideal per tal fi, en un lloc accessible a peu i a mig camí entre el centre de la ciutat i els barris de la Unió i la Colònia” ha assegurat el portaveu de la formació Jordi Julià. I és que els terrenys de Vixama, situats en el barranc del riu però fora del corrent d’aigua pròpiament dit són de propietat municipal.

“Compromís simplement es fa ressó d’una inquietud present al poble” ha continuat Julià, qui veu que “en una situació de crisi com l’actual la creació d’un hort urbà no solament s’ha de vore com una mesura d’esbarjo que podrien gaudir els molts jubilats que ja no poden desplaçar-se a les seues parcel·les o que no en tenen”. Segons la formació valencianista, “no podem oblidar que amb una taxa d’atur de vora el 30% en el nostre poble esta opció permetria a molta gent tindre aliments de primera qualitat quasi a un cost zero”.

La mesura, que compta amb la complicitat de bona part dels agents socials del món agrari, tindria un cost quasi zero per l’ajuntament després de l’habilitació del llit del riu. “Un cost quasi zero per a l’ajuntament que podria ajudar a molta gent que ho està passant mal en una situació tan roïna com l’actual” ha conclòs el portaveu.